SaLAM PeRsAuDaRaAn

Tuesday, August 7, 2012

masih ada lagikah??

ada orang bertanya.(moga ambil pengajaran darinya)

Masih ada lagi ka wanita yang :

-yang tahajudnya setiap malam?
-yang solat sunat tasbihnya setiap malam?.
-yang qurannya setiap masa?
-yang selawat dan pujian kepada Allah setiap saat?
-yang menangis setiap malam?
-yang mmpi jumpa Nabi saw hampir setiap bulan?
-yang setiap bulannya penuh dgn puasan sunat?

:Sungguh wanita2 itu masih bnyak di atas muka BUMI,apa yang ALLAH nampakkan itu hnya segelintir agar kita merasa kuat,,dan yang tersembunyi masih lagi banyak.

wanita2 itu wujud di rumah2,tidak keluar rumah kerana takut FITNAh,wanita2 mereka taat ibu Ayah,wanita itu,hormat suami dan menjaga dan mendidik anak2,

setiap malam berdoa seperti berada di hadapan ka'bah,
setiap malam selawat seperti menampakkan nabi saw di hdapannya.
setiap kali membuat pujian pada Allah seperti menampakkan Rahmat Allah yg turun..d

TIDAK susah nak jadi wanita kebanggan penduduk langit,yang penting HATI ini ,di mana kita Letak Allah di hati kita?adakah di apras yang tggi?di paras sederhana atau di paras yang rendah??

Moga status in dpat memberi kekuatan kepada Muslimat jua muslimin untuk sentiasa RIndu nabi saw,untuk sentiasa dekat dengan Allah swt..

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background