SaLAM PeRsAuDaRaAn

Friday, October 5, 2012

nota buat adam

wahai adam.. hiasilah dirimu dengan iman..sebelum memilih kami menjadi suri hidup mu.. bimbinglah kami ke syurga Allah, bukan membimbing kami ke NERAKA JAHANNAM...

Wahai adam,..janganlah hanya memandang kecantikan wajah dan tubuh kami yang sungguh takkan abadi,tapi pandanglah kecantikan tutur kata serta akhlak dan hati kami.

Wahai Adam,...jangan cintai kami kalau hanya dengan taburan hawa nafsu
yang menjerumuskan,tapi cintailah kami dengan ketulusan dari lubuk hati yang paling dalam.

Wahai Adam,..jangan perlakukan kami sebagai wanita yang hanya untuk di nikmati,tapi perlakukanlah kami sebagai wanita yang pantas untuk dikasihi dan disayangi.

Wahai Adam,.janganlah menilai kami hanya sebagai kaum yang lemah,tapi nilailah kami sebagai wanita yang lembut nan ramah.

Di saat kami khilaf maka tuntunlah,
Di saat kami salah maka nasehatilah,
Di saat kami durhaka maka perbaikilah,

:: sesungguhnya wanita solehah diciptakan utk lelaki yg soleh.. dan lelaki yg soleh diciptakan utk wanita solehah...

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background