SaLAM PeRsAuDaRaAn

Sunday, June 24, 2012

✿ APAKAH KAMU PEMUDA YANG BERANI MENGUBAH? ✿

Hanya satu PERSOALAN yang ingin difikirkan bersama, tatkala usia Sultan Muhammad Al Fateh menginjak ke umur 22 tahun, beliau mampu menyahut SERUAN hadis Nabi Muhammad SAW ketika Baginda sedang menggali parit dalam peperangan Khandaq, "...Konstantinopel (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera..."
(Hadis riwayat Imam Ahmad)

Siapakah Sultan Muhammad Al-Fateh?
Apakah KEHEBATAN baginda dan tentera-tenteranya sehingga disebut "SEBAIK-BAIK raja" dan "sebaik-baik tentera" dalam hadis tersebut?

Sultan Al Fateh telah MEMECAH tembok kemalasan dan MENUNDUKKAN nafsu kepemudaannya dengan MENAWAN sejarah bahawa pemuda seperti kita tidak gentar melakar sejarah yang LEBIH HEBAT..kota Konstantinople bukanlah sejarah teragung di abad ini, kerana PEMUDA HARAPAN Islam di saat ini sudah MELAMPAUI zaman teknologi canggihnya untuk MENGUBAH DUNIA..

---> MAMPUKAH kita berubah? BERANIKAH menyahut CABARAN untuk berubah? Beranikah setiap pemuda mengambil LANGKAH AWAL yang menjadi batu pijakan bagi mereka untuk berlari mengejar MIMPINYA? Hanya untuk islam..

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background