SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, June 27, 2012

tarbiyah..

Pesan pada diri, jangan gentar hadapi ujian hidup..
Pesan pada hati, jangan berputus asa dengan rahmat Ilahi..
Pesan pada naluri, berhenti dari terus mengeluh dan kecewa..
Bukankah Allah itu sentiasa ada untuk kita..
Sentiasa bersama dalam duka dan tawa kita..
Dan DIA selalu hadir bersama orang² yang bertakwa..
Memperkukuhkan jalan hamba² yang berjuang di atas jalan-Nya..
KETAHUILAH.. bahawa Allah tidak akan sesekali meninggalkan kita..
Kecuali hanya kita sahaja yang seakan ingin meninggalkan DIA..
Bilamana saat kita melupakan DIA di kala lagha, di dalam leka
dan di waktu kita terkejar² nikmat dunia !

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background