SaLAM PeRsAuDaRaAn

Saturday, June 23, 2012

ya Allah bantulah kami

Ya Allah
Aku ditakdirkan lahir sebagai wanita akhir zaman
Saban hari mencuba
Menjadi wanita solehah
Namun aku sering kufur dengan nikmat-Mu
Meski dalam gelap aku masih mencari-cari arahku

Ya Allah
Dalam kesenangan duniawi
Aku sering terlupa pada keperitan Zinnirah
Mempertahankan cinta-Mu yang satu
Sedangkan aku begitu tega
Membiarkan cinta pada-Mu layu

Ya Allah
Dalam kesamaraan dangkalnya iman
Aku tidak pernah mengambil peduli
Tentang bagaimana sejarah Asiah
Yang telah membuktikan iman bukan penjara jiwa

Ya Allah
Dalam takdir-Mu
Aku mencuba lagi untuk menjadi
Teman pendamping persis Siti Khadijah
Namun aku hanya seorang wanita akhir zaman
Yang ada kalanya terlupa

Ya Allah
Teguhkanlah rasa cintaku pada-Mu
Jadikanlah aku hamba-Mu yang tidak pernah melupakan-Mu
Sentiasa berpegang pada sunnah Rasul-Mu
Menjadi anak yang berbakti kepada ayah dan ibu
Dan juga seorang isteri yang taat kepada suami

Semoga wanita akhir zaman ini sentiasa dekat kepada-Mu

Aamiin Ya Rabbal A'lamiin

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background