SaLAM PeRsAuDaRaAn

Sunday, June 24, 2012

berhati-hati dengan 2 jiran..

Di kiri kanan kita ada 'jiran' yg tdk prnh berenggang dgn kita. antara kita dgn mereka xda dinding @ hijab, xda rahsia. mereka tahu sgala nawaitu, ucapan & perbuatan kita. belum smpt pun kita nak update status kat fb/blog, mereka tlebih dhulu mencatat. pantas.

Apabila hati ingin merancang melakukn kebaikan, mereka telah merekodkan walaupun blm lagi buat. hebat sgguh komitmen mereka mmastikn sgala diari hidup kita direkodkan scra sistematik & xda 1 pun yg tertinggal.

jika kita berfikir sjenak, agak2nya, 'jiran' kita yg mana lbh sibuk? kanan @ kiri? yg mencatat amalan baik @ buruk? jiran yg bernama Raqib @ Atid?

Apa kata kita bagi malaikat Atid 'bercuti' @ buat kerja yg minimum. Malaikat Raqib lbh molek bkerja keras & lagi bagus kalau tiada masa rehat. kenapa? kerana itu tanda kita sdg mencari bahagia di dunia & insya-Allah akan terus bahagia di akhirat kelak. :)

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background