SaLAM PeRsAuDaRaAn

Saturday, June 23, 2012

~~INDAHNYA KEHIDUPAN INI~~

Disuatu petang , ada seorang ibu sedang duduk menyulam kain ... di luar rumah ada anaknya yang berumur lima tahun sedang bermain ... anaknya masuk ke dalam lalu duduk dan melihat sulaman ibunya dari bawah ... dia merasa pelik 'buruknya sulaman ibu.. berpintal-pintal' ngomel nya...

Selepas itu , anaknya datang kembali dan lihat lagi .. 'apa yang ibu buat ni ? tak cantik pun buang masa lah ibu ni' detik hatinya ...

Sejam selepas itu ibu tersebut memanggil anaknya ..
"adik..cantik tak sulaman ibu"
sambil ibunya menunjukkan sulaman bunga yang sangat cantik , berwarna warni ...
"cantiknya ibu , pandai ibu .."

APA YANG ANDA DAPAT DARI CERITA DI ATAS??

Itulah kehidupan kita...jika kita melihat kehidupan ini penuh ujian ,penuh kesakitan berpintal-pintal macam benang sulaman itu .. dan kita hampir putus asa .... sedar lah di atas sana Allah SWT sedang menyulam , sedang merancang kehidupan yang indah buat anda ... ujian itu satu tarbiyah ... teguhkan iman , semangatmu menempuhinya ... insyaAllah ada kebahagian yang indah menantimu ...
Sesungguhnya kehidupan ini sangat indah ... indah tidak indah satu kehidupan itu dari diri kita sendiri.. cara diri kita menjalaninya (:

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background