SaLAM PeRsAuDaRaAn

Thursday, November 18, 2010

AYUH MERENUNG SEKETIKA

"Andai Islam ibarat bangunan usang y hampir roboh, aknku bjalan keseluruh pelosok dunia mncari jiwa2 muda. Aku tidak mahu banyaknya kuantiti mrk ttp aku hnya iginkn jiwa2 y ikhlas untuk mebantuku mebinanya kembali mejadi sebuah bangunan yg tesergam indah" – Assyahid Imam Hassan Albanna -

sudah kutahu diri ini amatlah lemah

namun apakah ampunMu telah ku pinta

tetapi maksiat terus membelenggu

apakah ku pasti syurga di sana?

"Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki ,bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNya..Mengapa masih ragu-ragu?" "Kekuatan usah di tunggu tapi harus dicari" Hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan... "Sebesar-besar dosa adalah dosa yang di lakukan ketika rasa berdosa melakukannya" -Imam Ghazali

Perhatikan kehebatan Allah melalui kejadian ikan di laut.....
masinnya air laut tidak mampu menyerap ke dlm isi ikan......
tp bila ikan sudah mati secubit garam sudah cukup utk memasinkannya......
begitulah hati, hati yang ‘hidup’ sgt sukar dnodai, tp bila hati ‘mati’ mudahnya ia untuk dipengaruhi.. Subhanallah! –

"Jangan mudah berputus asa. Hiduplah untuk memberi sebanyak-banyaknya, bukan untuk menerima sebanyak-banyaknya. Kerana Allah membalas pahala atas sebanyak mana yang kita berikan, bukan atas sebanyak mana yang kita dapatkan”

"Jika dunia ini persinggahan, mengapa tidak kita banyakkan bekalan untuk meneruskan perjalanan? Kerana kita cuma ada satu persinggahan."

“ Orang menangis bukan tandanya lemah. Tetapi tanda kerelaan hati mengakui takdir yg telah ditetapkan. Bukankah hakikat hidup ini kadang-kadang gembira dan kadang-kadang bersedih. Bila kita menangis, kita akan teringat bahawa kita pernah ketawa. Bila kita sedang ketawa pula , kita akan teringat bahawa kita pernah menangis. Sebab kita tak boleh memiliki kedua-duanya dalam wak tu yang sama ”

” Dugaan itu bkn satu malapetaka apatah lagi sial. Ia adalah salaha satu cara utk menguji hambanya. Diuji tahap keimanan seseorg agar lebih kuat dan lebih mengingati ALLAH melebihi segalanya. Sebab bila hati sdg berduka, ia menuntut kita utk lebih lama berada di tikar sejadah. Menuntut agar lebih bersabar kerana setiap kesabaran ada bayarannya. Cuma ianya menuntut masa yang sesuai”

” Semua orang buat kesilapan tetapi kesilapan yang paling besar adalah bila diri sendiri tidak mahu memperbelkan kesilapan sendiri”

Tak kapel, tapi kerap ber’sms’, tak berkapel tapi gayanya seperti berkapel....Tak kapel tapi aktivitinya sama seperti pasangan berkapel....manusia boleh bermain kata dengan manusia yang lain, tapi adakah manusia terdaya untuk menipu ALLAH? Yang halal itu nyata, yang haram itu nyata...

Yang dicari bukanlah putera raja,

Biarlah putera agama.

Yang dicari biarlah tak punya rupa,

Asal sedap dipandang mata.

Yang dicari bukan sempurna semangatnya,

Asalkan perjuangannya punya matlamat.

Yang dicari tak perlu rijal yang gemilang,

Kerana ana serikandi yang kurang.

Yang dinanti bukan lamaran dengan permata,

Cukuplah akad dan janji setia.

DAN YANG TERJADI ANDAI TAK SEPERTI KEHENDAK HATI,

ANA REDHA KETENTUAN ILLAHI.....

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background