SaLAM PeRsAuDaRaAn

Thursday, November 18, 2010

Dialog Aku Dengan Syaitan

Syaitan: HAHAHA! Padan muka kau! Siapa suruh kau mengaku dulu! Aku dah cakap, kalau kau mengaku kesilapan kau, kau akan kehilangan diorang! Rasakan Qamarul Nazrin!

Aku: Sebab aku taknak ikut telunjuk kau dengan kawan kau (nafsu)! Aku tau walaupun aku bakal kehilangan diorang, sekurang-kurangnya aku tak hilang Tuhan.

Syaitan: Kau tengok hidup kau sekarang? Mana kau tau yang kau tak hilang Tuhan? Kau susah setiap masa! Diorang cemuh kau, diorang hina kau, diorang hukum kau! Mesti Tuhan pun akan buat macam tu kat kau! HAHAHA!

Aku: Tak! Tak! Tak! Kasih sayang Allah mengatasi kemurkaanNya! Aku akui memang diorang cemuh aku, memang diorang hina aku, memang diorang hukum aku! Tapi Allah tak akan buat macam tu! Pergi Pergi! Jangan kacau hidup aku!

Syaitan: Buktikan kata-kata kau tu wahai sahabat lama. Diorang yang dah kena tarbiah pun tetap tak boleh terima kau, nikan pula Allah. HAHAHA!

Aku: Arghhh!! Kau jijik iblis!!! Aku bukan kawan kau! Tu sebab aku pernah buat silap besar kat diorang, memang patut aku terima hukuman. Tu semua hak diorang, yang penting aku dah berterus terang kat diorang!

Syaitan: HAHAHA! Tahniah sebab berjaya buat perkara yang paling susah dalam dunia. Tapi percayalah, sebenarnya kau tertipu dengan pengakuan jujur kau tu. Padan muka!

Aku: Aku.... Rindukan persahabatan yang dah aku rosakkan..... (menangis)

Syaitan: Rindu ye? Apa kata kau tinggalkan tarbiah, kembali kepada kehidupan dulu, aku sedia bantu kau dapatkan semula sahabat-sahabat kau tu. Kau kan cerdik dalam bab-bab ni. Dulu kau terlalu hebat!

Aku: Jahanam kau iblis!!! Aku benci hidup aku yang dulu! Jangan kau berani-berani seret aku balik! Arghhh!!

Syaitan: HAHAHAHA!! Dengan iman kau yang lemah, kau tak akan mampu bertahan! Lambat laun, aku tetap sahabatmu!

Aku: Aku ada Allah! Allah bersama aku! Biar iman aku lemah, biar diorang terus hukum aku, biar aku sengsara sekarang. Aku tak akan ikut kau!

Syaitan: Kau tengoklah! Dah banyak hadis-hadis dari Nabi yang kau sayang tu pun banyak bercakap pasal kau yang hina tu! Kembali je la kat aku. Aku rindu kau.

Aku: Argh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (dah x tahan dengan segala bisikan)

Syaitan: HAHAHAHAHAHAHAHA!!


**************************

Dialog di atas adalah perkara benar antara aku dengan syaitan laknatullah. Syaitan ni selalu datang bila aku nak tidur dan bisikkan macam-macam perkara yang serupa dengan ni. Aku pernah buat kerosakan. Aku nak kembali pada yang haq! Aku beranikan diri untuk akui kesilapan. Hasilnya aku disisih. Aku dah cuba hadapi seorang diri, namun hampa. Aku cuba pula luahkan apa yang aku rasa, nampaknya Allah je yang benar-benar faham apa yang aku lalui.

Betul aku dah tak tahan dengan semua ni!
Kepada kau, kau, dan kau, orang yang pernah aku buat salah. Baca ni elok-elok.
Aku, cuba ubah keadaan, aku cuba perbaiki segala kerosakan yang pernah aku buat. Walaupun aku tau sesetengah kerosakan tak akan pulih. Sekurang-kurangnya Allah nilai setiap apa yang aku buat. Tapi kau, kau, dan kau! Kenapa terus nak hukum aku? Tau tak syaitan gunakan kau, kau, kau untuk terus jatuhkan aku? Kalau kau, kau, kau orang yang ditarbiah, kenapa terus nak menghukum? Kenapa tak boleh terima aku sebagai orang yang baru? Kenapa weyh?!!! Seronok ke jadi bahan mainan syaitan yang sentiasa nak pecah belahkan manusia?

SEKURANG-KURANGNYA AKU BERANI AKUI KESILAPAN DIRI.
SEKURANG-KURANGNYA AKU BERANI AKUI KESILAPAN DIRI.
SEKURANG-KURANGNYA AKU BERANI AKUI KESILAPAN DIRI.
SEKURANG-KURANGNYA AKU BERANI AKUI KESILAPAN DIRI.
SEKURANG-KURANGNYA AKU BERANI AKUI KESILAPAN DIRI.

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background