SaLAM PeRsAuDaRaAn

Thursday, November 18, 2010

bukan untuk menggoda

kita berjalan bersama
walau tak seiring

solat zuhur bersama
walau tak berjemaah

menuju ke destinasi yang sama
walau tak sehaluan

pernah pergi makan bersama
walau tak duduk semeja

meminati lagu yang sama
walau tak perasan

memakai baju warna sama
walau tak sepadan

mempunyai cita rasa yang sama
walau tak semua

itu semua adalah kita
namun mengapa masih ada
rasa yang tak puas hati dalam jiwa?
katakan jika aku adalah punca
jangan kau bermuram durja
dibelakang menghamburkan kata-kata
terus terang saja
agar aku ketahui semua
apa yang lebih apa yang tiada

datanglah padaku
bukan untuk menggodamu
apatah lagi menambah dosamu
berceritalah dengan ku
kerna ku ingin mengetahui sesuatu
tentang dirimu dan hidupmu

kita buat seperti biasa
kerna memang tiada
yang istimewa antara kita
agar hidup kita ceria
berkongsi suka dan duka
walau tak semua

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background