SaLAM PeRsAuDaRaAn

Thursday, November 18, 2010

Iman..tolong jaga saya,insyaAllah saya jaga kamu..

Dengan nama Allah,
ar-Rahman,ar-Raheem..

"tank petrol kosong kita isi dengan minyak"
"perut kita kosong kita isi dengan makanan"
"jiwa kita kosong kita isi dengan apa??...
I.M.A.N

Senang sungguh kita berteorikan kata2, tapi praktikalnya 0..sdih3x ;''(.
Bila imbau balik zaman jatuh cinta dengan iman, manisnya rasa hidup bertuhan.
kemana-mana pun jadi kuat kerana iman, sanggup tinggal & ditinggalkan sebab apa?
sebab baru dapat rasa "halawatul iman" & xhairan dah "halawa tepi jalan"..
hari-hari rasa bangga sebab jalan seiringan dengan iman, bila dengan iman
hati x kosong,Allah pun suka..mulut x habis-habis memuji,segala kata-kata cinta diluah
xkira masa xkira tempat..indahnya iman saat ia didalam dada..setiap hari x lokek bertanya
khabar tentangnya & bimbang"apa khabar iman hari ini?..sihat kah dia?bimbang jika
iman disakiti ataupun merajuk pergi..

aku bermonolog dalaman
"alangkah bahagianya jika aku dapat melihat iman waktu itu,
tentu keadaannya segak & gagah ,tersenyum & bahagia melihat aku,
mengenakan pakaian yang putih bersih & sentiasa menemani aku,
dikala diriku bersama Rabb, imanlah pendamping setia,dialah mencurahkan
haruman & menyanggulkan bunga takwa kepada ku,mengenakan mahkota
ikhlas untuk aku bersujud merendah dihadapan Allah s.w.t,
dikeheningan malam,iman sentiasa membuatku resah untuk tidur,
tapi berjaya buatku tenang setelah kembali menangisi dosa-dosaku,
bertapa sayangnya iman padaku,bertapa lembut & manjanya iman padaku,
sungguh penyayang iman waktu itu menjaga & melindungi ku,menghiasi peribadiku..

kini setelah tertitik satu tompok hitam,hatiku kelabu & kian kelabu..
aku bermonolog lagi,
"iman..dimana iman, kenapa iman x teman saya lagi?..kenapa saya selalu resah?
iman..iman xsayang saya lagi? iman kata nak teman saya lagi..namu tiada jawapan
yang aku dengar..tapi, tiba2 hati aku diketuk.."tuk,tuk,tuk.."aku tersentap
aku terpana terlihat sesuatu yang sangat menyayat hati..terlihat aku akan iman
yang sudah lama tidak bersama,yang menghilang disaat aku ditemani hawa nafsu,
Iman datang kepadaku, kali ini ia menangis,keadaan sudah tidak seperti dulu,
kusut, masai,kurus ..pakaiannya compang-camping..aku resah..lalu bertanya
kenapakah denganmu iman? siapa yang melakukan ini padamu?iman tunduk &sedih
bicaranya bisu..lalu aku memaksa, "iman ceritakan padaku"aku memaksa..
dengan sayu iman memandang wajahku, iman meletakkan tanganku didadaku,
"tanyalah jiwamu siapakah yang telah menawan hatimu??dia atau aku"..
aku tertunduk malu,sedih & kesal..rupanya setitik tompok hitam sudah menguasai aku
ianya telah membesar dengan pantas seperti sel kanser yang telah mnyerap semua
kemanisan iman, mencampakkan iman keluar dari hati..yaAllah.h ighfirly..
kasihan iman..maafkan saya iman, saya tidak sempurna, saya dah menduakan kamu..
iman..saya masih sayangkan kamu..terimalah saya kembali..peliharalah saya kembali,
temani saya pada malam ini & seterusnya..tetaplah disini untuk selamanya..sy perlukan
kamu..iman..kaulah kunci cinta ku pada Allah& Rasulullah..izinkan aku untuk menyubur & menyemaimu kembali.."maafkan saya iman"..aku sudah sedar akulah yang menjadikan iman sebegitu rupa..akulah yang menjadi punca kekalahannya..sayuu..

Buat iman,
Iman jadilah pahlawan sejati itu kembali,agar sama-sama dapat kita tupaskan "dajjal" & angkatannya..supaya ruang kecil dihati ini dipenuhi dengan dirimu..kerna cinta kita akan bersatu atas redha Ilahi..kerna cita kita untuk membebaskan Aqsa & merealisasikan kata-kata Rasulullah pasti terlaksana andai kita kembali menyatu..kali ni jangan lepaskan ikatan ini ya..
genggam saya seerat-eratnya..jika saya jatuh,bangkitkan saya..bila saya dah mati..minta tolong bawakan amal terbaik& temankan saya ya..semoga Allah merahmati kita..

P/s: iman nanti tolong jaga ana ya,insyaAllah ana akan jaga kamu :)

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background