SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 3, 2012

Doa buat hati

Dengan NamaMu Ya Allah,

Ya Allah, izinkan ku mengadu pada-Mu tika aku terasa lemah kerana ku tidak tahu tempat mengadu selain-Mu.


Ya Allah, Kau gagahkanlah diriku tika aku benar-benar terasa lemah. aku terpempan mendengar bicaranya namun tak menitis air mataku. kucuba menahan rasa dan memandang diri, mencari di mana silap sendiri.


Ya Allah, ketarakah ketidakmatanganku pada setiap bicara biasaku? atau mungkin pada bahasa ku memanggilnya? atau mungkin juga pada tingkah spontanku?


Ya Allah, kutahu aku bukanlah hamba-Mu sebaik Siti Fatimah mahu pun Aishah. dan kutahu jua aku bukanlah wanita dambaan setiap jejaka soleh.


Ya Allah, andai bicaraku kedengaran tidak matang pada pendengarannya, Engkau kelukanlah lidahku daripada berbicara yang tidak penting dengannya. andai tingkahku seperti keanak-anakan, Kau hijabkanlah matanya daripada memandangku. dan kumohon pada-Mu semoga pemikiran, bicara dan tingkahku seiring dengan usia hidupku.


Ya Allah, jadikanlah aku muslimah yang mampu menepis rasa cinta yang wujud kerana aku tak kuat menangkis rindu yang hadir tanpa diseru. Kau tunjukkanlah perbezaan antara cinta dan nafsu agar kusentiasa berada atas landasan iman dan taqwa.


Ya Allah, sampaikanlah padanya kata hatiku agar tak tersalah faham dirinya akan rasaku.

Ya Allah, katakanlah padanya, kupohon maaf andai bicara dan tingkahku merimaskan dan mengganggu hari-hari indahnya.


Ya Allah, aku jatuh hati padanya bukan kerana pandangan mata juga bukan kerana manisnya bicara. tertarik hatiku padanya kerana itulah dia. namun tak telintas di hatiku untuk bercinta sebelum ijab kabul yang sempurna di sisi-Mu. kerana itu tidak pernah bibirku menitipkan kata cinta buat dirinya.


Ya Allah, terima kasih memberiku peluang merasakan manisnya cinta walau untuk sebentar cuma. hadirnya membuatkan hari-hariku indah, hadirnya membuatkan kutersenyum senang, hadirnya memberiku semangat untuk terus memperbaiki kelemahan diri.


Ya Allah, Kau berikan senyumnya untuk membahagiakan hariku dan kau berikan kata-katanya supaya kutersedar daripada alpa, berpijak semula di dunia nyata. akhirnya kuterima hakikat, pipit tak kan pernah bisa terbang seiringan dengan enggang.


Ya Allah, jika dulu berat untuk kulepaskan cinta ini. namun kini kusandarkan sepenuhnya redhaku pada-Mu. jika benar rasa ini bukan untuk kunikmati, ambillah ia daripadaku supaya aku sedar ia bukanlah takdir dan milikku.


Ya Allah, Kau tutupkanlah hatiku untuk cinta lelaki ajnabi buat masa ini kerana ku tak kuat menahan pedihnya rasa hiba. dan Kau bukakanlah seluas-luasnya hatiku untuk cinta-Mu yang tak pernah putus agar kusentiasa berada dalan dakapan rahmat-Mu.


Ya Allah, hapuskanlah namanya daripada fikiranku dan lenyapkanlah bayangannya daripada hidupku andai itu memang mahunya jua...

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background