SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 10, 2012

~Meniti Jalur Dakwah~..(✿◠‿◠)


~Meniti Jalur Dakwah~..(✿◠‿◠)

Cerita dakwah adalah cerita indah . Jalannya penuh liku dan cabarannya menuntut pengorbanan. Tidak ada yang lebih indah dalam kehidupan seorang pendakwah apabila dgn izin Allah orang yang didakwah berubah...(✿◠‿◠).

Kerja dakwah adalah kerja mulia . Tanpa dakwah ajakan tidak akan berlaku dan seruan tidak akan terjadi. Dkwah bukan sekadar menjentik minda tetapi perlu... juga mejen...tik hati. Kalimah dakwah bkan shaja berfikir ttapi membimbing manusia merasa kebenaran. Jalur dkwah adalah jalur terbaik membimbing manusia berubah.~..(✿◠‿◠).
Kerja dakwah adalah tugasku, pemberi hidayah adalah kerja Allah. Apabila orang tdak berubah, caraku mungkin tidak kena. Orang tidak harus dipersalahkan. Apa yang penting PUTUS ASA tidak ada dalam diri..(✿◠‿◠).
~Selagi prinsip ini mnjadi tunjang seorg murabbi dan da'ie, gerak kerja dakwah akn terus subur dan Islam akn terus bangkit m'bawa perubahan~..(✿◠‿◠).

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background