SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 3, 2012

GanJil ???

GanJil ???

oleh Izzah Dejavu pada pada 27hb Ogos 2011 pukul 11.33 ptg ·
-Gadis berniqab, ganjil?
-Gadis menutup aurat sepenuhnya, ganjil?
-Gadis melabuhkan tudung menutupi dada mereka, ganjil?
-Gadis mengenakan pakaian longgar dan besar, ganjil?
-Gadis malu untuk keluar bersama bukan mahram, ganjil?
-Gadis pakai stoking kaki ke mana-mana walau mandi bersama kawan-kawan di laut, ganjil?
-Gadis pakai stoking tangan walau dah mengenakan t-shirt lengan panjang, ganjil?
-Gadis meninggalkan orang yang sedang gosip dan mengata orang lain walaupun yang sedang mengata itu kawan baiknya, ganjil?
-Gadis tidak mengenakan mekap berlebihan, ganjil?
-Gadis tidak memakai perfume kecuali sekadar sangat sedikit dan tidak terhidu orang lain, ganjil?
-Gadis tak 'couple' sebelum nikah, ganjil?
-Gadis tak materialistik dan memilih kehidupan untuk taat kepada agama, ganjil?
-Gadis ganjil?

Sabda Rasulullah s.a.w: “Islam bermula sebagai sesuatu yang dianggap asing dan ganjil. Dan ia akan kembali
sebagaimana permulaannya, dianggap asing dan ganjil. Maka, beruntunglah orang-orang yang ganjil” (Hadis Riwayat Muslim)

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background