SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 3, 2012

La tahzan tentang jodoh!

Assalamualaikum warahmatullah... 

@>-'-,-'-,------------- 

siapa dia? 
        dimana dia?  
                bagaimanakah keadaan dia?                      

inilah persoalan yang sentiasa bermain di hati ... 
sering bertanya kan dan menantikan 'si dia "... 
yang dipertemukan oleh Allah SWT..dalam penuh cinta dan redha kepada Allah.. 
pertemuan dalam redha-NYA.. 
iaitu pernikahan... 
iaitu jodohmu... 

kadang kala diri tertanya-tanya .. 
hati berduka.. 
penantian itu adalah suatu ujian... 
mohon pada Allah agar diri dikuatkan.. 
menanti pasang hidup di jalan yang diredhai Allah swt... 

LA TAHZAN! (jangan bersedih)
 firman Allah yang terlalu syahdu itu sering menguatkan kita dan
sering memperingatkan kita..
"wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik(pula).."     (QSAn-nur 24:26)

Wahai yang berduka!jangan ragu dan sedih tentang jodohmu...semua itu telah tertulis di luh mahfuz...berusaha lah beroleh solehah..berusaha lah mencintai Allah dan rasulullah...penuhi hatimu dengan cinta kepada-NYA....agar cintamu terjaga...
Tidak semua orang mendapatkan apa yang di ingini tetapi ingat lah bahawa yang kamu sukai itu belum tentu terbaik buatmu,...seperti mana firman Allah SWT..
"“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, ALLAH mengetahui sedang kamu tidak  
mengetahui.”  (Surah al-Baqarah, 2:216)
  
lalu...
hapuskan air mata mu...
carilah kekuatan disitu... ^______________^ 
Allah bersama kita!..

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background