SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 3, 2012

Ketika Hati Menangis

Tuhanku....Ketika hati menangis,
hanya kau saja yg tahu Tuhanku....
Ketika mereka meninggalkan aku sendiri.
Ketika dunia tiada simpati,
Kau tetap mendengar rintihanku.
PadaMu,
tempatku menagih kasih.
Ketenangan kurasa mendekatiMu.
Syahdu malam, ak terasa sunyi
Tuhanku...
Ketika aku dalam kepayahan,
dalam kesendirian dihimpit cobaan.
Kau beri aku kesabaran,
pengalaman mengajar arti kematangan.
Lantas Kau membuka pintu hatiku,
untuk memberi kemaafan.
Pada mereka yang pernah melupakan
Tuhanku....
Ketika aku buntu.
Kau berikan aku kekuatan,
kau tunjukkan aku jalan.
Kau tak biarkan aku sendirian Tuhanku....
Yang Maha Pengasih,
Rahmatmu tak terkira.
Syukurku melangit pun tak tercapai.
Sungguh aku merasa berdosa karena dulu sering lalai.
Semoga penyesalanku Kau terima.
THANK YOU ALLAH FOR THE BLESSINGS YOU HAVE GIVEN

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background