SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 3, 2012

la tahzan..

Jika kau rasa gelisah,
Aku juga pernah merasa,
Jika kau rasa lemah,
Aku juga pernah merasa,
Jika kau rasa duka dan hiba,
Aku juga pernah merasa,
Jika kau rasa derita,
Aku juga pernah merasa...


Apa yang kau rasa,
Semuanya pernah kurasa,
Kerna aku juga manusia,
Pernah ada rasa bahagia,
Pernah juga ada sengsara...


Air mata,
Sering berkunjung tiba,
Berkumpul di kelopak mata,
Akhirnya jatuh ke pipi jua,
Tiada tertahan menanggung hiba,
Kerna hati terlalu merasa,
Itulah kesedihan yang melanda...


Menangislah dikau,
Menangislah sepuas-puasnya,
Agar hilang semua resah,
Agar hilang semua derita,
Agar hilang semua duka,
Kerna dunia bukan hanya bahgia,
Ada suka ada jua duka...


Jika kau bersedih,
Jika kau selalu menangis,
Adakah semuanya berakhir?
Adakah semuanya selesai?
Adakah segala derita hilang?...


Aku juga manusia,
Pernah kurasa semuanya,
Namun janganlah lemah,
Janganlah terlalu resah,
Jangan pula terlalu gundah,
Kerna ternyata semuanya ujian,
Dari Allah datangnya hikmah...


Bangkitlah dari kesedihan,
Bangkitlah dari penderitaan,
Kerna putus asa itu dosa,
Selagi hayatmu di sini,
Berusahalah tuk berjaya,
Kelak kau akan bahagia...


Serahkanlah pada Yang Esa,
Kerna hayatmu ketentuan-Nya,
Usah banyak bertanya,
Mengapa diberi derita?
Kenapa aku yang sengsara?
Adakah aku insan hina?
Dan pelbagai persoalan,
Kerna kaulah insan pilihan...


Dalam berjuta insan,
Kau diberi ujian,
Bagi menguji kesabaran,
Bagi memberi ketabahan,
Agar tingkatkan keimanan,
Dan bila kau berjaya,
Segalanya akan terjawab,
Kau pasti merasa bahagia,
Kerna destinasi cinta semakin hampir,
Hampir menuju Syurga,
Syurga yang kekal abadi...


Semuanya bermula dalam diri,
Usah biarkan kesedihan memakan diri,
La Tahzan...
Jangan Bersedih...
Don't be sad...



No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background