SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 3, 2012

♥♫♥ WAHAI PUTRI MUSLIMAH SEJATI ♥♫♥



DUHAI PUTRIKU.......

Keremajaanmu menyegarkan pandangan ...
melimpahkan nyaman pada malam..
Cahaya keriangan di wajahmu adalah kilauan senjata yang menawan....
Madu yang menitiskan sarinya meresapkan manisnya dari bibir langsung ke hati adalah suara-suara lembut sang gadis...
Tertib dan sopanmu bagai hembusan angin yang menyamankan....
PUTERIKU.....
Dengan keremajaanmu...
kau bisa menakluk dunia dalam lalai dan leka tanpa kesedaran ....
DUHAI PUTERIKU....
Balikkanlah cermin di hadapanmu seketika ...
palingkanlah wajahmu sejenak...
Berkatalah dalam diri...
Kau bukan dilahirkan sebagai penggoda yang melekakan dunia...
Kesegaran dan kejelitaanmu adalah fana belaka..
Balutan gemerlap permata intan hanyalah hiasan...
Dongak dan lihatlah kerdipan bintang-bintang nun di langit...
Sedarlah...hidupmu ini hanya cebisan dari erti kehidupan...
Selamilah dasar hatimu dan bisiklah pada diri
Alangkah hinanya roh kita tanpa hiasan apa-apa...
WAHAI PUTRIKU...
Berfikirlah untuk menjadi insan yang berguna
agar seisi dunia merasakan rahmat kehadiranmu...
Salutilah tubuhmu dengan iman...
kerana ia sangat manis pada pandangan jua perhiasan...
Usah merasa resah lalu menyolek diri ...
inginkan wajah yang lebih indah...
Bersyukur dan berbahagialah dengan apa yang telah ditakdirkan oleh Allah ...
DUHAI MUSLIMAH TERPUJI...
Renung dan resaplah kekaguman serta kekuatan keyakinan bahawa hayatmu setiap detik di bawah naungan Allah Azza Wa Jalla ...
Kecintaan Ilahi melimpah dan melaut di segenap penjuru alam walaupun pada yang alpa erti kehidupan...
WAHAI PUTERI MUSLIMAH SEJATI ...
Bersihkanlah hatimu...
kemanisan iman sukar dikecapi tanpa janji ALLAH...
Jannah itu bukan mimpi tapi realiti...
Dunia hanyalah persinggahan...Akhirat itu kekal abadi....

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background