SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, September 3, 2012

Hayati....

Lihatlah kematian berdiri
bagai turus-turus cahaya antara ranjangku
dgn jarak tiada batas
Tahanlah nafasmu dan dengarkan kibaran
kepak sayap-sayapnya.
Dekati aku, dan ucapkan selamat tinggal buatku....
Cium mataku dengan seulas senyummu,
Biarkan anak-anak merentang tangan2 mungilnya buatku
dengan kelembutan jemari merah jambu mereka;

Biarkanlah
Masa meletakkan yangan lembutnya di dahiku dan memberkatiku;
Biarkanlah
perawan-perawan mendekati
dan melihat bayangan Tuhan dalam mataku,
dan mendengar gema iradat-NYA berlarian dengan nafasku....

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background