SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

berterima kasihlah pada tuhan


bangunlah untuk hari ini

buka mata

rasakan udara segar

nyaman dan permai sekali



berjalanlah

saksikan pepohon yang tumbuh menghijau

apabila keletihan

berehatlah sekejap di bawah teduhannya



berterima kasihlah kepada matahari

kerana dia bumi menjadi terang

kadang-kadang kita merasa kehausan

dek pancaran yang terang benderang

maka tidak perlu merasa gelisah

maka tidak perlu merasa gundah

apabila merasa haus

pergilah mencari sebatang sungai

dan pandanglah air yang mengalir segar



ketika kamu berlapar

lihatlah gerak geri seekor semut

lihat betapa jauhnya mereka berjalan

mundar mandir mahu mencari makanan



ketika kamu berlapar

saksikan kapal - kapal yang berlabuh pergi

bayangkan keringat para nelayan semua

menangkap ikan demi suapan manusia



oh

betapa indahnya petang ini

dapat melihat alam sekeliling

sebelum tiba waktu berbuka

mengucap syukur pada yang Esa

atas kasih-Nya kepada kita

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background