SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

Tersebut Dalam Kitab Bidayatul Hidayah


Manakala hari khiamat didatangi api yg gemuruh hingga menggelentarkan hati setiap umat.Ketika mereka mendekatinya,gemuruh semakin keras .Hingga terdengar dari jarak 500 tahun.Setiap orang sehingga para Nabi-nabi berkata:''Nafsi-nafsi'' (sendiri-sendiri) Kecuali Nabi Muhammad saw berkata: ''Umat-umatku''.Kemudian keluarlah api bagaikan gunung.Umat Muhammad berusaha menolaknya sambil berkata: Demi org2 yg bersolat,demi org2 yg siddiq,demi org2 yg khusyuk,demi org2 yg berpuasa..Kembalilah engkau wahai api.Tetapi api itu tidak kembali.Jibril as berkata:"Sesungguhnya api itu hendak membakar umat Nabi Muhammad",lalu Jibril as datang kepada Nabi Muhammad saw dgn membawa segelas air sambil berkata:ambilah air ini dan percikkan ia ke api itu..Kemudian Nabi saw memercikkan ke api itu.Nabi bertanya:"air apakah ini? "Jibril as menjawab:air mata umatmu yg menangis kerana takut kepada Allah.Dan skarang aku diperintahkan sedemikian untuk memberikan air ini kepadamu supaya engkau memercikkan ke api sehingga padam dengan izin Allah ..kerna Rasulullah saw seringkali berdoa: YA ALLAH,BERIKANLAH AKU REZEKI DARI DUA MATA YG MENANGIS KERANA TAKUT KEPADAMU SEBELUM AIR MATA INI HABIS''..

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background