SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

Sinar Kasih-Mu Ya Ilahi




Kegelapan

Menghantui semalam

Keraguan

Tanpa sinar kasih Mu Tuhan

Ku tak bisa harungi sendiri

Untuk meniti hari

Jalan penuh duri



Sengsaranya

Tika di hati beronak duka

Pedihnya dijiwa

Tika musuh datang menggoda

Tak keruan

Rasanya kekosongan

Tanpanya terpatri

Nur Iman di hati



Tuhan ku tak bisa berdiri

Tanpa inspirasi memandu arah duniawi

Apakah ku akan pergi

Tanpa rohani sejati

Sedang ku impi syurgawi

Indah Al-Jannah-Mu nanti



Ya Rahman Ya Rahim

Bukakanlah hatiku yang melayu

Agar dapat kukenali

Musuh-musuhku yang melesuh

Kau tunjukkanlah daku

Jalan-jalan yang lurus

Menghindariku dari dunia yang kufur

Membentuk peribadi

Mukmin yang sejati



Kini ku bagai

Si Buta menyeberang sungai

Meraba mencari

Tongkat sesempurna bidadari

Ku akui Redhoku dihati

Mogakan terpatri

Nur Iman dihati



Peristiwa lalu mengajarku perjalanan hari esok

Kaca tak lagi permata kerana kilauannya berbeza

Di sini kutadahi memohon Restu-Mu Ya Ilahi



Al-Fakriallah:

(Pemelihara Petunjuk Keindahan Yg.Menawan Hati)
"Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini)".(Q.S. Al-Kahfi : 10)

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background