SaLAM PeRsAuDaRaAn

Tuesday, September 7, 2010

ubat Hati dENGaN mEmBeNtUk pErIbAdI BeRzIkIr


PERIBADI BERZIKIR

Zikir menjadi keperibadiannya,
Allah tujuan utamanya,
Rasulullah teladan dalam hidupnya..

Dunia ini menjadi syurga sebelum syurga yang sebenar,
Bumi menjadi masjid baginya,
Tempat ia berpijak menjadi hamparan sejadah baginya...

Kalau ia bicara,bicaranya dakwah,
kalau ia diam, diamnya zikir,
Nafasnya tasbih..

Matanya penuh rahmat Allah, penuh kasih syang,
Telinganya terjaga,
Fikiranya baik sangka, tidak ada sinis pada saudaranya...

Hatinya diam-diam berdoa,
Tangannya bersedekah,
Kakinya berjihad, ia tidak mahu melangkah sia-sia..

Kekuatanya adlah silaturahim,
Kerinduanya tegaknya syariat Allah,
Sabar dan kasih sayang strateginya...

Cita-cita tertinggi dan teragungnya rebah syahid di jalan Allah,
Sangat menarik, kesibukannya ia asyik memperbaiki diri,
Tidak tertarik mencari kekurangan apalagi aib orang lain...

Ayuh! Wahai jiwa-jiwa pemuda yang gagah perkasa, Marilah kita memperbaiki diri, Sentiasa berzikir pada, Sentiasa ingat pada Allah, Sentiasa Ikhlas dalam setiap tindakan....

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background