SaLAM PeRsAuDaRaAn

Tuesday, September 7, 2010

UlTrA PoWeR.......


Sudah menjadi fitrah bagi setiap insan untuk mencari satu kuasa yang mampu menolongnya dalam setiap perkara......

kerana dia tahu kehidupan ini penuh dengan onak dan duri...

setiap hari dia diuji dengan pelbagai ujian, yang baik mahupun yang buruk...

sebab itu dia perlu sentiasa berhati-hati dalam setiap gerak gerinya.....

dia tahu yang ujian itu adalah satu cara....

bagaimana Allah ingin melihat keimanannya....

bila diberikan kebaikan ke atas dirinya, pertama pada siapa dia ucapkan terima kasih..

bila dia di timpa musibah, pertama pada siapa tempat dia mengadu....

Ya, dia tahu bukan senang untuk mendapatkan iman yang sebenar,pelu pada usaha yang berterusan...

kerana dia tercabar dengan peringatan Allah :

" apakah manusia menyangka bahawa mereka dibiarkan(sahaja) mengatakan kami telah beriman, sedang mereka tidak di uji"..(al-Ankabut:2)

dia sedar, kadang2 kata-katanya melebihi dari tindakan yang di buat untuk dia mengejar iman yang sebenar...

sebab itu dia selalu berdoa:

" Ya Allah, berikanlah kekuatan pada hambamu ini dalam melaksanakan amanah sebagai hambamu yang lemah, hanya padaMu tempat aku memohon pertolongan..
Ya Rahman, permudahkanlah segala urusanku dan Engkau janganlah biarkan diri ini membimbing diri sendiri"....

dia membuat pengakuan....

ya! aku inginkan ultra power yang mampu membimbing dan menolongku....

kerana aku hanya insan yang kerdil........

tapi ada ke kuasa sehebat itu?.....

kecuali Tuan yang menciptaku ini....

sekarang dia yakin dengan janji TuanNya:

" dan barang siapa yang bertawakkal pada Allah nescaya Allah akan mencukupkan(keperluanya) "( al-Thalaaq:3)

dia malu pada dirinya sendiri....

kerana dia sering lupa pada Tuannya bila dia senang..

dia mengadu bila dia susah...

akhirnya...

dia berjanji pada diri sendiri....

biarlah hidupku selepas ini....

bergantung sepenuh pada Tuannya...

keredhaan Allah menjadi matlamat awal & akhir...

tanpa bergantung pada makhluk yang lain.....

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background