SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

Warkah badihiyyat fikrah buat sahabatku


Assalamualaikum..pada sahabat seperjuanganku tidak kira apepun lapangan atau yang mengenali diri ini..rasa rindu yang tidak terhingga mengerakkan hati untuk berbicara ,melaung sehibanya ape yang tersimpan..setelah hampir sebulan kita bertebaran disana sini menimba,menuju cita2.. namun ukhwah bersamamu wahai sahabat ku mengikat ku untuk tsabat dalam perjuangan..x bisa rasanya untuk menyentuh futhur setelah kita sama2 mengemgam erat satu ikatan hati yang sama..Bersatu dan berpisah menuju waqi' yang berbeza bukan perkara yang mudah wahai sahabatku..berdepan sesuatu pada yang x biasa..payah rasanya..dulu saat ketika diri ini membuat kesalahan..pasti ada yang meluruskan..saat ketika keliru pada suatu keputusan..pasti ada yang menunjukkan jalannya..yang mengembirakan diri ini..segalanya yang dikau buat sahabat ku tak terasa waktu dulunya..subhanallah baru kini..diri ini rasa kuatnya pelukan ukhwah mu.Tetapi sekarang..berbeda.. tatkala diri ini menangis, hanya sapu mata setia menemani..sungguh keceriaan hakikiku waktu aku pamerkan padamu sume..hilang begitu sahaja..aku ingin keceriaan itu kembali..jangan biarkan masa merampasnya..aku tidak rela wahai sanabat ku!!..saat berjalan..sudah semestinya keseorangan..tercampak di kolej yangi jauh dari fakulti..hanya aku SEORANG..wahai sahabat ku..tergelak rasanya..berita baiknya sudah pasti berat badan ku turun mendadak,kurangnya tiada adik-beradik 'baru' dekat dengan ku,pendek kata sedikit mengugat hiba ku..namun aku tak berputus asa..atas nasihat mu aku mencari dan terus mencari kerana berpegang "bukan islam memerlukan kita tapi kita memerlukan islam" .Untuk jitukan matlamat pelbagai sumber aku ikhtiar untuk 'mereka' mengesan aku sebagai adik mereka yang setia menanti..Alhamdullih Allah maha mengetahui tadhiyah hambanya..pelawaan dan sapaan mereka mengingatkan aku pada dirimu wahai sahabatku..saat kita berkenalan..sehinggalah kemana sahaja bayangku dikau sahabat ada disisiku..sehinggakan aku x mampu nak melakukan berseorangan.Salam mahabbah dari mereka menyentap diri ini untuk berada di lapangan tanpa berlengah..kerana diluar sana,menunggu kita dengan menggulung satu harapan yang tidak tertunai,dengan mata kepala ku sendiri melihat..sungguh tenat mereka!!mereka perlukan kasih sayang yang kita bina wahai sahabat ku..mungkin dapat kurangkan racun dalam metropolitan2 dunia tua ini kerana mereka tidak mampu memegang tapi memerlukan pimpinan untuk dipegang.Dari kaca mata kita.. gagasan kita bayangan ikhwanul muslimin ,tapi pada golongan yang tidak memegang "Al-fahm"..mereka menindas kita sesukahati,merendahkan barisan kita dengan mehnah tribulasi direka-reka..disini bukan kita dan diluar sana harus dipersalahkan..tetapi golongan yang tidak mahu kita dan orang luar dipersatukan!!dan itu berlaku disini sahabat ku..tempat dimana disini Allah campakkan ku untuk bersama mereka.Situasiku mungkin biasa dari tempatmu..mungkin disana lebih dari yang dijangka..mari kita pegang bersama "Janganlah kamu merasa lemah dan berdukacita.kamu adalah lebih tinggi (darjatnya) sekiranya kame beriman"Al -imran,.waima..itulah realiti..berhadapan semua memerlukan IKHLAS..untuk AMAL secara istiqamah..semua itu perlu dipupuk pada diriku semula atas bimbingan mu wahai sahabat ku dan tajarrud yang tidak berbelah bahagi..moga jihad kita ade pengantiannya..aku mencintaimu wahai sahabatku secinta diriku sendiri..

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background