SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

Kisah Ratu Balqis Di Istana Kristal Nabi Sulaiman...


Dikabarkan utusan ratu Balqis baru pulang dari istana Nabi Sulaiman .

Tertarik dengan cerita utusannya yang mengatakan istana Nabi Sulaiman besar lagi indah , dia ingin sekali pergi ke sana .

Tetapi , sebelum dia pergi ke sana dia menyuruh khadamnya membuat hadiah kepada Nabi Sulaiman berbentuk bongkah dari kristal untuk menunjukkan kekayaan kerajaannya .

Setelah siap bongkah kristal baru rombongan ke istana Nabi Sulaiman yang diketuai sendiri Ratu Balqis bergerak .

Sebenarnya , Nabi Sulaiman sudah tahu kedatangan Ratu Balqis melalui burung utusannya .

Jadi , Nabi Sulaiman menyuruh jin-jin mengindahkan istananya dengan kristal-kristal yang bersinar-sinar dan sengaja mengosongkan satu bahagian istana kristalnya dengan sama saiz bongkah kristal yang akan diberi Ratu Balqis nanti .

Tibalah kedatangan rombongan Ratu Balqis dengan hadiah bongkah kristal itu .

Pertama kali Ratu Balqis menjejak kaki lantai istana kristal itu , terasa memijak atas air yang sejuk padahal yang dipijak itu lantai kristal yang begitu jernih .

Apabila Ratu Balqis sudah masuk ke singgahsana Nabi Sulaiman , Ratu Balqis terus jumpa Raja di istana itu iaitu Nabi Sulaiman .

Ratu Balqis bagilah hadiah bongkah kristal dengan harapan menunjukkan kekayaan kerajaannya kepada Nabi Sulaiman .

Nabi Sulaiman mengambil bongkah kristal itu dengan senyuman .

Selepas itu , Nabi Sulaiman menyuruh jin meletakkan bongkah kristal itu di tempat yang sengaja disediakan .

Setelah diletakkan bongkah itu , dengan perasaan malu dan terkejut Ratu Balqis terkesima dengan kekayaan harta kerajaan Nabi Sulaiman.

Nabi Sulaiman berkata : semua kekayaan ini datang dari ALLAH dan kita wajib beriman kepada-Nya .

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background