SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

Hidup Dipandangan Mata Hati


"Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun, dan kemudian kamu meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap lama dengannya”.



"AKU TERIMA NIKAHNYA", karya Hasrizal Abdul Jamil
Kepada adik-adik remaja, khususnya mereka yg berada di bangku menara remaja, jauhilah maksiat bercouple atau apa sahaja perlakuan mungkar kerana semuanya itu saling membuktikan kpd Allah bahawa kalian berdua amat berani menderhakai Allah. Rumah tangga dibina bukan hanya ats dasar cinta tetapi juga pd saling mempercayai. Jika Allah sudah diingkari, siapa lagikah yg blh dijadikn tempat meletakkn kepercayaan ? Dosa semalam akn pasti menjadi kecurigaan hari ini, esok dan selamanya..

Andai keredhaan Allah yang kalian utamakan, fikir2 kn lah mengapa Allah meletakkan jarak pemisah antara kita & zina seperti Timur dijauhkn dari Barat dengan firmanNya yg bermaksud:

"dan janganlah kamu menghampiri zina..sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yg keji & satu jalan yg amat jahat..." (Surah Al-Isra':32)

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background