SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

MeLaYu mUdAH lUpA

bangsa melayu kita ada potensi untuk maju dan menjadi negara maju seperti negara barat kerana org melayu kita tinggi budi bahasa, sayang menyayangi serta nilai sikap hormat meghormati y tinggi..tidak seperti di negara barat...pada masa ini di ngara barat mempromosikan nilai2 budaya, kerana mereka kurang dari segi budi bahsa, sebagai contohnya bila terlanggar sikit, terus marah2..namun negara mereka terus membangun, berjaya dan maju...negara kita sebenarnya boleh menjadi negara yg lebih maju dari mereka namun ramai bangsa melayu kita mudah lupa...

Punca kehancuran umat:
1. jahil
2. kurang pengetahuan
3. kerosakan akhlak
4. takut
5. putus asa dan kecewa
6. melupakan kegemilangan Islam terdahulu...

besama2lah kita renungkan buat memotivasikan diri kita sendiri... insylah dgn kesedaran kita..dapat memajukan diri, bangsa, agama dan negara...

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background