SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, September 8, 2010

Bingkisan Buat Suami Soleh


Terimalah kami dgn seadanya
Sbg isteri,teman,kawan dan penghiburmu,,
Didiklah kami agar kami menjadi seorang isteri yg solehah,
Suamiku,,
Diri ini adalah rusuk kiri yg lemah,,
Mengharapkan bimbingan dr mu suami,
Bimbinglah kami dgn penuh kesabaran,kelembutan dan keramahan,
Kerana kami memerlukan didikan yg sebegitu,,
Jika kami dididik dgn kasar maka kasarlah kami,
Jika kami dididik dgn kelembutan maka lembutlah kami,
Suami,,
Ketahuilah redha Allah pada kami terletak pada redha seorang suami,
Maka lembutkanlah hatimu agar sentiasa boleh memaafkan kami,
Andai ada kesalahan tegurlah dgn hikmah,
Andai ada kesilapan,perbetullah dgn kasih syg
Andai kami gagal mengawal lidah kami terhadapmu,,maka sabarlah dan berilah kami peluang memperbetulakan diri,
Ketahuilah suami,
Bahawa didikan mu itu terhadapku akn ditanya oleh Yang Maha Esa
Maka jgnlah membiarkan kami jika kami dlm kehanyutan,,
Sambutlah tgn kami,,
Agar kami tidak jatuh ke lembah kehinaan,,
Dgnmu suami, kami menjadi seorg yg kuat,,
Dgnmu jualah suami kami lebih dkt dgn-Nya
Dan dgnmu suami kami ingin merebut janji Allah buat seorang wanita yg taat kpd suami iaitu Jannatul Firdaus,,,

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background