SaLAM PeRsAuDaRaAn

Monday, December 20, 2010

iNilAh DiRiKu

diriku ibarat sepohon kecil kehijauan
didalam sebuah rimba keilmuan..
siapalah diriku jika Hasan al Banna jadi bandingan
siapalah diriku jika Syed Qutub kau bezakan
atau cukup sekadar Kamu sebagai saingan..

Namun cukuplah untukku diriku
selembar kertas untuk ku titiskan tinta..
seuntai madah berbisa..
akan ku capai jua matlamat perjuanganku..

bukanku menulis dengan tinta ini..
sekadar penghibur hati..
bukan jua menonjol diri..
bahkan bukan untuk megah berdiri..
hanya ini yang mampu ku curahkan..
mata pena setajam mata pedang..
ALLAH tetap bersama dalam berjuang..

Ini sekadar coretan buat teman..
diriku bukan seperti dikau sangkakan
jihad bersemarak setiap urat saraf
hanya menanti saat ketikanya..
akan ku julang ISLAMM..!
dengan nama TUHANku..,
YANG MAHA KUAT LAGI MAHA MENGALAHKAN..!!

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background