SaLAM PeRsAuDaRaAn

Wednesday, December 15, 2010

Jadilah... PERMATA TERINDAH..

Duhai engkau yang tengah mencari
Hakikat diri...Menggenapi hari
Mengurai makna dibalik semua yang tercipta
Yang menggetar jiwa

Duhai engkau wanita suci
Sederhana menyapa semesta
Adakah engkau?
Ia yang disampaikan
(Oleh) Rasul tercinta
Tentang yang terindah di dunia..?

Engkau tegar menyongsong masa
Menjaga diri
Menata hati
Engkau teguh menjemput cita
Tak hendak terlupa
Walau sekejap saja

Duhai permata terindah di dunia
Adakah engkau berkenan hati?
Atas asa suci dari relung jiwa
Untuk temani diri
Menggapai Ilahi...?

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background