SaLAM PeRsAuDaRaAn

Saturday, December 4, 2010

SAYANG..................

Sebenarnya perkataan SAYANG itu mempunyai makna yang begitu luas sekali, setelah anda menonton ketiga-tiga jenis tayangan ini, bolehlah diklasifikasikan ayat SAYANG itu kepada tiga perkara yang berdasarkan kepada ketiga-tiga tayangan tersebut. Di dalam tanyangan yang bertajuk :







Tanda-Tanda Kebesaran Allah S.W.T:



Kita akan dapat lihat disini akan betapa hebatnya Allah, Maha Penciptanya Allah :



“Dan Dialah yang menciptakan langit dan bumi dalam enam masa dan adalah singgahsana-Nya (sebelum itu) di atas air, agar Dia menguji siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya.” (Hud:7)



Mesti dingat bahawa kita bukannya saja-saja diciptakan, kita mesti mengetahui akan tujuan penciptaan manusia. Oleh itu cubalah untuk membawa diri kita ke arah hidup untuk Islam. Cukup sayang seandainya kita masih belum berusaha ke arah itu.



“Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia kecuali supaya mereka mengabdikan diri kepada-Ku”. (Adz-Dzaariyaat : 56)







Kezaliman Manusia Terhadap Makhluk & Diri Sendiri



Dapat diperhatikan disini betapa kejamnya manusia, betapa rakusnya manusia, betapa tamaknya manusia sekiranya gagal meletakkan sesuatu itu pada tempatnya (yakni gagal melakukan sesuatu perkara itu menurut tuntutan Islam).



“Dan barang siapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang kafir.”(Al-Maaidah:44)



“Dan barang siapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.”(Al-Maaidah:45)



“Dan barang siapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik.”(Al-Maaidah:46)



Oleh itu, cukup sayang sekiranya kita tidak melakukan sesuatu itu mengikut paksinya yang betul, yakni dengan tidak mengikut hukum hakam yang telah ditetapkan oleh Allah s.w.t.







Penghinaan Ke Atas Umat Islam



Wajarkah setelah kita menonton bahagian ini kita masih boleh duduk dengan diam lagi? Ketika ini dimanakah kita? Apakah peranan kita? Penghinaan demi penghinaan yang begitu jijik di pandangan manusia yang normal yang dilontarkan ke atas Islam. Insaflah, sedarlah, bangkitlah untuk cuba memperbetulkan keadaan. Kalau bukan kita, siapa lagi? .........Amat sayang sekiranya tidak pernah terdetik sedikitpun di benak kita untuk memperbetulkan keadaan....



”Hari kiamat telah hampir dan manusia masih lagi bertambah tamak kepada dunia dan bertambah jauh daripada Allah.” (Hadis riwayat Tirmizi, Ibn. Majah, dan Hakim)



“Dunia ini penjara bagi orang mukmin dan syurga bagi orang kafir.”(Riwayat Muslim)



Sabda Rasulullah s.a.w:



“Sesiapa yang mempelajari bahasa sesuatu kaum itu beliau akan terselamat daripada tipu helah mereka.”

&



“Pelajarilah bahasa orang Yahudi kerana aku tidak merasa aman mereka menulis untuk kita.”



Ingatlah, musuh Islam senantiasa mencari jalan untuk menghancurkan Islam.....



BERSABDA RASULULLAH SAW "Sampaikanlah Pesananku Kepada Umatku Yang Lain Walaupun Dengan Sepotong Ayat"

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background