SaLAM PeRsAuDaRaAn

Saturday, December 4, 2010

bicara cinta...jiwaku terseksa

Mengapa?Hati ku kerasJiwa ku kasarPerasaan ku rapuhFikiran ku kusutTatkala diri bicara agamaBatinku terasa peritSegalanya dirasakan malas sekaliBerat telinga menadah madahbicara kata penuh tarbiyah



Mengapa??Hatiku lembut pada duniaMataku terpesona pada jelitaJiwa ku tenang dengan lafaz cintaBatin ku riang dengan hartaSegalanya dirasakan indah sekaliPuas nafsu pujian buat diri



Mungkin satu…Yang benar-benar meracuni hatiku!Mehnah zaman remajaPasti ramai yang terujaPastinya“ CINTA”





Sentuhan tangannya menghangat suasanaJiwaku jadi layuJeritan batin yang menghalangLantaran khoshyatullahDipagar hina oleh nafsu bertuankan iblis!Aku lemahHanyut dalam hangatnya cintaAku tidak berdaya menolak pinta nyaKasihan untuk mendera jiwanya‘dia tulus cintakan aku’



Hati mudah melafaz cintaSedang bukan pada PenciptaKe mana hati ku hanyut..Jiwa ku penuh rinduPada makhluk ciptaan TuhankuYang masih BELUM menjadi milikkuMalahan mungkin juga BUKAN untukkuSiapa tahu??Bisa kau rencanakannya untukku?



Mengapa??Aku sanggup mengenepikan segalanyaKerana aku mencintai nyaAku rela mendengar bicara kasarnyasanggup mengaku salahnnyabahkanseringkali aku resahmemikirkan kemana dia pergidengan siapa dia bersendamengapa dia senyap sepimungkinkah antara aku dan dia adaPERPISAHAN?



Mengapa??Kerana dia BUKAN MILIKKU!!





TUHAN…Kau telah campakkan cahaya ke dalam hatikuTika dulu yang cahaya nya marak menjulangTapi kian padamKerana hadirnyaCINTA …. Sia-sia…



KiniKau masih memilihkuUntuk di beri nyalaan manis itu kembaliDari bara api yang kian hilangKau beri aku kekuatan menyalakan kembaliUntuk membakar lembaran kejahilanKertas kemaksiatan, nota kelalaianAgar aku senantiasa terpilih di sisiMU



TUHAN…Jauhi godaan sesat iblis darikuPelihara tubuh ku dari sentuhan ajnabiKuatkan aku dengan mujahadahTutupi aurat yang menjadi aib bagi kuKentalkan jiwa ku menepis cinta palsuPenjara nafsuku dari bertemu kepuasanYang mendorong kepada kehinaanKehancuranKeseksaanDi mahkamah akhirat mu kelak



“ adalah lebih baik bagi mu tertusuk besi panas dari menyentuh wanita yang tidak halal bagi mu” – at tabrani



Tatkala bibir mengalun sayu,Kalam-kalam TuhankuTatkala aku rebahSujud menghadapMuAku kian sedarSedang aku semakin lemas dalam badai ombak cintaYang membunuh iman kuYang menambah berat dosa di bahu kirikuYang menghapus pahala di bahu kanankuYang menjauhkan aku dari Pencipta ku





Siapa dia berbanding TUHAN ku?Layak kah aku untuk menyintainya dengan mengetepikan cintaTUHAN ku?Pencipta kepada CINTAYang selama ini aku pujaButa…



Sedarkah aku?



TUHAN… untuk kesekian kalinya… pohon ku pada Mu untuk melengkapi fitrahku… labuhkan CINTA ku kepada insan yang benar-benar mencintaiMu, yang cinta kepada ku kerana cinta nya kepada Mu… mudahkan pertemuan kami dengan rahmat dan sifat rahman Mu…. Jadikan cinta kami yang mendapat anugerah terhebat ‘REDHO’ Mu…



Aku merindui Mu YA ALLAH….

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background