SaLAM PeRsAuDaRaAn

Saturday, December 4, 2010

inilah yg ku cari2...

Alangkah indahnya ku lihat,berjalan seorg muslimah mukminah..dgn wajah yg ditutupi niqab,dia bjalan penuh tawadu'.



Langkahnya ibarat seorg pejuang muslimah yg tenang,yakin,berwibawa,penuh dgn semangat seorg mujahidah.di sebalik fizikalnya yg menggetarkan jiwa2,bkn getaran nafsu tapi getaran keinsafanutk mengenali ALLAH dgn lbh dkt.



Ada sekeping hati yg dipenuhi stp ruang dan sudutnyadgn mengingati Yang Maha Esa..ada seulas bibir yg merah bak delima,sdng asyik mengalunkan kalamullah serta zikrullah...



Ada sepasang mata yg redup,yg cukup terjaga dr pndngan maksiat..stp gerak lakunya cukup mnggambarkan keperibadian dirinya yg lembut dlm tegas...



kasih syg yg terpancar pd sinar matanya,bahasa bdnnya,yg lahir dr hati yg IKHLAS krn DIA..tdk kluar dr merah bibir yg sntiasa dihiasi senyuman keimanan,melainkan hikmah,haq,serta mutiara2 ukhuwwah..



Hanya dgn melihat pd perwatakannya,sudah cukup utk menarik hati2 yg lalai dr mengingati ALLAH,agar segera berfikir tentangNYA...SUBHANALLAH... 

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background