SaLAM PeRsAuDaRaAn

Saturday, December 4, 2010

SyukurKu

Setiap kedip mataku Ya Allah,Aku bersyukur atas nikmat ini.Banyak orang melihat, tetapi buta.



Setiap tarikan nafasku Ya Allah,Aku bersyukur atas nikmat ini.Banyak orang mencium, tetapi tidak mampu membau.



Setiap suara yang kudengar Ya Allah,Aku bersyukur atas nikmat ini.Banyak orang mendengar, tetapi tuli.



Setiap desir angin yang kurasa Ya Allah,Aku bersyukur atas nikmat ini.Banyak orang merasa, tetapi bebal.



Setiap degup dan detak jantungku Ya Allah,Aku bersyukur atas nikmat ini.Banyak orang hidup, tetapi mati.



Akhirnya Ya Allah,Jangan Kau cabut rasa syukurku ini dari hatiku,Yang dapat membuatku buta, bebal, tuli dan mati. 



di petik dari www.abuhumaira.blogspot.com



‎"dan neraka jahannam itu dipenuhi dengan manusia dan jin.mereka mempunyai hati tetapi tidak berfikir,mereka mempunyai telinga tetapi tidak mendengar,mereka mempunyai mata tetapi tidak melihat.Mereka itu setaraf binatang ternak bahkan lebih teruk lagi..."
setiap apa yang berlaku disekeliling kita Allah jadikan sebagai bukti kekuasaannya,supaya kita berfikir.Namun ramai yang tidak berfikir dan lebih ramai yang tidak bersyukur.Hebatnya Allah ta'ala menciptakan alam ini...
‎"ambillah ibrah(pengajaran)daripada apa yang berlaku disekeliling kamu" ~Al-hajj:ayat 2~

"Didalam penciptaan langit dan bumu,terdapat tanda2 bagi orang yang berakal,iaitu orang yang mengingati Allah ketika mereka berdiri,duduk dan berbaring... dan mereka memikirkan tentang kejadian langit dan bumi sambil berkata,Ya Tuhan kami tidaklah engkau menjadikan semua ini dengan sia2,Maha Suci Engkau,maka peliharalah kami dari azab api neraka."

No comments:

Post a Comment

jom ReLax

hamster^_^

InDaHnYa IsLaM..

Andai Al-quran bisa bicara,ia berkata:"waktu kau masih anak2,kau bagai teman sejatiku,dgn wudhu kau sentuh aku,dlm keadaan suci kau pegang aku,kau baca dgn lirih dan keras,skrg kau telah dewasa,nampaknya kau tdk berminat lagi padaku,apakah aku bacaan usang?Skrg kau simpan aku dgn rapi,kau biarkan aku berlapis debu,ku mohon peganglah aku lg,bacalah aku setiap hari,kerana aku akn mnjd penerang didalam kuburmu!

cursor

Elegant Rose - Working In Background